Ako vydržať pravidelne cvičiť


Ako_vydržať_pravidelne_cvičiť_pixabay_freeTo je otázka, ktorú si kladieme veľakrát po tom, ako sme sa rozhodli „niečo“ urobiť so svojou hmotnosťou. Prvotné nadšenie rýchlo pominie najmä u tých, ktorí na pravidelný pohyb neboli zvyknutí. A to je – priznajme si to – u väčšiny ľudí s nadváhou.

 

Oveľa lepšie však nie sú na tom ani tí, ktorí síce voľakedy športovali, ale kedy presne to bolo, si už ani oni sami nepamätajú…

 

Čo s tým? Bez pravidelného pohybu sa dá schudnúť oveľa ťažšie ako s ním a rovnaké je to aj vtedy, keď si chceme hmotnosť udržať.

 

Ako si udržať motiváciu, ako bojovať s poklesom záujmu o pravidelné cvičenie? Ako znova začať s pravidelným cvičením? To nám poradí Samantha Clayton, bývalá olympionička, v súčasnosti riaditeľka Herbalife pre fitness.

 

Nemyslite si, že sa hneď dostanete do rovnakej formy, v akej ste boli predtým, než ste prestali cvičiť. Ak svalstvo nepoužívate a ustavične nevytvárate a neudržiavate svoju silu a vytrvalosť, vaša kondícia klesá. Buďte teda trpezliví a vždy cvičte spôsobom, ktorý je vhodný pre vašu súčasnú fyzickú kondíciu

 

Skúste sa zamerať na dvadsať- alebo tridsaťminútové cvičenie každý deň, ak keď začínate a udržiavajte príjemnú intenzitu. Ako sa budete zlepšovať, zvýšte buď intenzitu, alebo pridajte každý deň desať minút cvičenia

 

Využite svoju telesnú hmotnosť pre silové cvičenie a naozaj sa sústreďte na techniku. Každý týždeň si pridajte 1 – 2 kg záťaže, až kým nedosiahnete intenzitu, ktorú budete pociťovať ako 7 – 8 na stupnici z 10 (10 je pre vás maximálna prípustná hodnota)

 

Využite na svoj prospech intervalový tréning. Zahrňte čas odpočinku a trénovať začnite v miernom tempe. Spočiatku venujte odpočinku viac času než samotnému cvičeniu, potom pomaly tento pomer upravujte na 50 % cvičenia a 50 % odpočinku. Ak zaujmete rozumný a zábavný prístup, budete v budúcnosti oveľa menej náchylní zanedbávať pravidelné cvičenie.

 

Ak hľadáte extra motiváciu, ktorá vám pomôže naštartovať vašu fitness aktivitu, vyskúšajte trénovať vonku. Môžete si tak dosýta užiť blahodarné slnečné lúče namiesto umelého osvetlenia a máte väčšiu možnosť vybrať si cvičenie, ktoré je pre vás to pravé. Na rozdiel od telocvične, kde ste odkázaní len na kardio tréning a ste uzavretí v malom priestore, vonku si môžete vychutnať kopu zábavných aktivít

 

Pre tých, ktorí práve začínajú, je chôdza jednoduchou nenáročnou aktivitou, ktorá skvelo spaľuje tuky. Pre tých, ktorí hľadajú väčšiu výzvu, je vhodná chôdza náročnejším terénom po niektorej z turistických trás, ktoré môžu zmeniť nenáročnú prechádzku na vyčerpávajúce dobrodružstvo.

 

Ak preferujete náročnejšiu aktivitu, potom pre vás môže byť to pravé beh, pretože poskytuje širokú škálu zdravotných výhod, ako je celkové posilnenie, zlepšenie kondície a funkcie pľúc. Ak sa rozhodnete behať, majte na pamäti, že stabilné tempo je ideálne na spaľovanie tukov, kým pridanie vysoko intenzívnych intervalov je podporuje budovanie svalov a zvyšuje výdaj kilojoulov. A nakoniec si môžete pridať dôkladný kruhový tréning, vďaka ktorému bude cvičenie rozmanitejšie a bude vás baviť.

 

Samanthin ukážkový fitness program

Pondelok: ľahká chôdza 30 minút

 

Utorok: sada na rozcvičenie hornej časti tela 30 – 40 minút

 

Streda: odpočinok

 

Štvrtok: rýchla chôdza 30 minút

 

Piatok: sada na rozcvičenie spodnej časti tela 30 – 40 minút

 

Sobota: odpočinok

 

Nedeľa: pešia turistika alebo beh 30 – 60 minút

 

e-book zdarma 2

Zdroj: Herbalife Today

Ilustračné foto: Pixabay.com

Chcete dostávať tipy na štíhlu líniu?

Zanechajte mi na seba kontakt a ja vám horúce novinky pošlem.

Zanechať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *