Drinkujete? Chudnutie bude problém


Letné-drinky-môžu-prekaziť-naše-chudnutie

Patrí to už k atmosfére leta a najmä letných dovoleniek. Posedenie na terase s priateľmi, príjemný sladký čas ničnerobenia, uvoľnená dovolenková pohoda a k tomu neodmysliteľný chladený drink.

Ako hovorieval Jan Werich, dovolenka je od slova dovoliti si, a tak dovoľujeme viac ako inokedy. Aj tých drinkov.

 

A práve v nich môže byť problém, že nielenže neschudneme, ale naopak, ešte priberieme.

 

Veľa kilojoulov, nič na zasýtenie

Asi tak by sa dala nazvať prvá neférovka, ktorú si na nás a naše chudnutie alkohol pripravil. Jeden malý poldecáčik totiž stihol do seba natlačiť neuveriteľných 500 kJ. To ak sa volá koňak, vodka, rum, gin alebo napríklad fernet.

 

Ak sa volá becherovka, griotka či vaječný koňak, dokonca 700 kJ…

 

Aby ste si to vedeli lepšie porovnať, 700 kJ je napríklad 200-gramová porcia zemiakov (ktorým sa vyhýbate, aby ste nepribrali) či riadna takmer 300-gramová porcia šopského šalátu alebo – pre priateľov mäsa – 150 gramov kuracích pŕs.

 

Ak poviete, že vás sa to netýka, lebo vy nie ste na tvrdé, vy si dávate len pivko, musím vás sklamať. Jedno 12-stupňové pivo vám dodá rovných 700 kJ. Takže – žiadna výhra.

 

Alkohol si pýta aj niečo na zahryznutie

 

A to je ďalšia podpásovka. Otvára chuť do jedla. Jednoducho, k alkoholu sa pýta aj niečo na zahryznutie. A to  niečo na zahryznutie nebýva zelenina, ktorá má málo kalórií, ale dačo „hustejšie“. Napríklad klobáska, pagáčik, čipsy, slané pražené mandle alebo arašídy.

 

Ak to spočtujeme, vyjdú nám zaujímavé čísla. Napríklad:

  • 1 pivo  12-stupňové (700 kJ)  + 100 g čabajky (2000 kJ)  = 2700 kJ
  • 1 pivo + 100 gramov pražených mandlí (2600 kJ) = 3300 kJ
  • 1 pivo + 100 g čipsov ( 2200 kJ) = 2900 kJ

A to je už, uznáte, slušná kalorická nálož. Pre lepšiu predstavivosť – môže to byť až jedna tretina, ba aj viac celodenného odporúčaného príjmu pre muža, ktorý chce schudnúť.

 

Ak za tým nasleduje ešte kompletné jedlo, či už obed alebo večera a ak sa neostane len pri jednej runde, viete si už ľahko spočítať, akú kalorickú nálož ste si dopriali.

 

Ak ani nie, skúste porovnať:

1 porcia pečeného pstruha  130 g = 950 k j + 150 g varených zemiakov = 500 kJ + 200 g šopského šalátu = 500 kJ , spolu 1950 kJ

 

Ešte stále chcete protiargumentovať, ako to zvyčajne robia muži, že pivo je náš tekutý chlieb, že obsahuje kopu B vitamínov, že čo by to bolo za chlapa, keby nepil pivo, atď., atď. ?

 

Stiahnite si zdarma e-book „11 najväčších chýb pri chudnutí a ako sa im vyhnúť“

 

Ani ženy to však nemajú vyhraté, aj keď tvrdý alkohol ani pivo nepatria medzi ich obľúbené nápoje. Samostatnou kapitolou sú miešané drinky, ktoré sú  najmä ich doménou. Pre chudnutie sú totiž ozajstnou  pohromou a katastrofou. Okrem alkoholu obsahujú aj veľa jednoduchých cukrov, a tak sa  ich kalorická hodnota sa môže vyšplhať až na 1000 kJ,  ba aj viac.

 

Zelená alkoholu rovná sa zelená hromadeniu tukov

 

Toto je určite najväčšia zákernosť, ktorú si na nás alkohol pripravil pri chudnutí. Určite už viete, že nie je jedno, či pri chudnutí prijmete napríklad 100 kilojoulov z bielkovín, alebo rovnakých 100 kilojoulov z cukrov. Áno, v tejto súvislosti nie je kilojoul ako kilojoul.

 

Rovnako ako nie je jedno, či nejaké množstvo kilojoulov prijmete z bifteku, alebo z alkoholu.

 

Najväčšia zákernosť alkoholu  v súvislosti s chudnutím je, že zastavuje odbúravanie tukov.

 

A práve veľa tukov vo vašom tele bolo dôvodom, prečo ste sa rozhodli schudnúť, pamätáte?

 

Spálim ho pohybom

 

Možno teraz budete namietať – ale ja sa hýbem podstatne viac ako cez bežný rok, takže ho aj spálim.

Naozaj si to myslíte?  Tak čítajte pozorne:

 

Ak vážite 90 kg, na spálenie jedného piva a 100 gramov mandlí by ste museli prejsť asi 8 km rýchlosťou 6 km/hodinu, alebo alebo v posilňovni pri kruhovom tréningu stráviť hodinu 20 minút, alebo hrať 3 hodiny volejbal, alebo 1 a ¾ hodiny plávať…

 

Aby sme si rozumeli – naozaj nie som za zákaz alkoholu. Aj ja milujem príjemné posedenia s priateľmi, pri ktorých nechýba pohárik.

 

Len som vám chcela ukázať, že ak si kladiete otázku Ako schudnem?, je dôležité vedieť aj to, ako neschudnem.
Aby ste vedeli, keď budete najbližšie dvíhať k ústam pohárik so slovami Na zdravie,   koľko z toho pôjde na tuky

 

Dobrou voľbou, aby aj ovca zostala celá, aj baran sýty, je napríklad strik zo suchého bieleho vína či 1 – 2 deci kvalitného červeného vína. A ak zostanete pri jednej runde a uberiete z hlavného chodu, nebudete sa musieť obávať, že ste vášmu chudnutiu dali stopku.

 

e-book zdarma 2

Maja Hlavandová

Foto: foodiesfeed.com

Chcete dostávať tipy na štíhlu líniu?

Zanechajte mi na seba kontakt a ja vám horúce novinky pošlem.

Zanechať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *