Fazuľová/šošovicová nátierka


chudnutie_šošovicová_nátierka_jaVždy keď s klientmi preberám jedálny lístok a reč príde na otázku, či jedia strukoviny dva-trikrát do týždňa, ostanú zaskočení:

A to mám jesť fazuľovicu a šošovicový prívarok?

 

Nuž, v mysli mnohých sa strukoviny na slovenský spôsob ešte stále spájajú len so šošovicovým prívarkom a fazuľovicou. Ako inak – s klobáskou, zápražkou a podľa možnosti aj sladkou smotanou.
Nič ani proti týmto jedlám, ak ich milujete a doprajete si ich z času na čas. Je však jasné, že jesť ich dva-trikrát do týždňa, ako by sme strukoviny konzumovať mali, by nebolo nič dobré ani pre naše zdravie, ani pre našu líniu.

 

Našťastie, je veľa naozaj vhodných kuchynských úprav tohto „mäsa chudobných“, ako voľakedy strukoviny volali. Navyše takých úprav, po ktorých sa nebudete musieť báť, že bude ohrozené vaše chudnutie.

Jednou z nich je napríklad nátierka. Jednoduchá na prípravu, vynikajúca chuťovo a veľmi bohatá na živiny.

 

Budeme potrebovať:

250 g uvarenej tmavej fazule/šošovice, 2 ks uvarenej mrkvy, 1 natvrdo uvarené vajce, 2 PL repkového oleja lisovaného za studena, 3-4 strúčiky pretlačeného cesnaku, trocha soli, čierne korenie, saturejka a petržlenová vňať.

 

Postup:
Uvarenú fazuľu scedíme (môžeme použiť aj konzervovanú) – trochu vody, v ktorej sme ju varili, si pre istotu ponecháme. V mixéri ju rozmixujeme spolu s ostatnými surovinami, podľa chuti dosolíme a dochutíme bylinkami.
Podávame s chlebom a zeleninou.

 

Ak vás strukoviny nafukujú, zaraďujte ich do svojho jedálnička postupne a začnite napríklad červenou šošovicou (aj naša nátierka na obrázku, je z červenej šošovice). Vaše telo si zvykne spracúvať vlákninu a problémy s nafukovaním pominú. Mimochodom, práve bylinka saturejka nám pomáha zmierniť nafukovanie.
Ak ešte stále váhate, či sú strukoviny vhodné pri chudnutí, ponúkam niekoľko faktov:
– je pravda, že strukoviny majú relatívne dosť kilojoulov, majú však nízky glykemický index (do 30), a teda ich môžete zaraďovať do jedálnička aj pri chudnutí
– obsahujú veľa bielkovín, na 100 gramov až okolo 25 gramov, čo je znova plusové znamienko pri chudnutí
– sú dokonalou zásobárňou minerálnych látok ako sú draslík, fosfor, vápnik, horčík jód, sodík, železo
– z vitamínov sú to najmä vitamíny skupiny B – tie sú nevyhnutné napríklad na tvorbu tráviacich štiav. A tým paradoxne pomáhajú pri chudnutí
– sú vynikajúcim zdrojom vlákniny, o ktorej hovoríme, že je jednou z troch kráľovien chudnutia.
Presvedčila som vás? Vyskúšate fazuľu či šošovicu aj v takejto forme? Máte aj vy doma nejaký osvedčený recept na strukoviny inak ako na spôsob slovenskej klasiky? Podeľte sa oň s nami.

 

Maja Hlavandová

 

e-book zdarma 2

 

Chcete dostávať tipy na štíhlu líniu?

Zanechajte mi na seba kontakt a ja vám horúce novinky pošlem.


O Maria Hlavandová

Vitajte na mojej webovej stránke. Volám sa Maja Hlavandová a pomáham ľuďom pochopiť, prečo sa im zmenšilo oblečenie v skrini a ako to urobiť, aby aj tanier bol plný chutných jedál, aj chudnutie bolo príjemné a bez jojo efektu.

Zanechať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *